1234

Galerie

Řazení: chronologicky | hodnocení | nejnovější | abecední | počet fotek

Velocipéd Sargant Marker Boston, USA – okolo 1870

Velocipéd Sargant Marker Boston, USA – okolo 1870
+++++

Aristické kolo - Rakousko, okolo 1888

Aristické kolo - Rakousko, okolo 1888
+++++

FAVORIT, dráhový speciál pro OH 1980, Rokycany - 1980

FAVORIT, dráhový speciál pro OH 1980, Rokycany - 1980
+++++

Velocipéd, kovářská výroba, neznámý původ - okolo 1869

Velocipéd, kovářská výroba, neznámý původ - okolo 1869
+++++

Závodní vysoké kolo Rudge, D. Rudge & Co., Anglie – 1887

Závodní vysoké kolo Rudge, D. Rudge & Co., Anglie – 1887
+++++

Peugeot bezpečník, Francie – okolo 1890

Peugeot bezpečník, Francie – okolo 1890
+++++

Kohout, vysoké kolo, Smíchov, Praha – okolo 1885

Kohout, vysoké kolo, Smíchov, Praha – okolo 1885
+++++

Celodřevěný velocipéd, neznámý výrobce, pravděpodobně Francie

Celodřevěný velocipéd, neznámý výrobce, pravděpodobně Francie
+++++

Saeco/Cannondale Team race bike, USA - 2003

Saeco/Cannondale Team race bike, USA - 2003
+++++

Rudge safety, D. Rudge & Co., Anglie – 1886

Rudge safety, D. Rudge & Co., Anglie – 1886
+++++

Vysoké kolo s volnoběhem, neznámý výrobce, Francie – okolo 1871

Vysoké kolo s volnoběhem, neznámý výrobce, Francie – okolo 1871
+++++

Crypto F.D. safety, Crypto Cycle Company, Londýn, Anglie – okolo 1894/95

Crypto F.D. safety, Crypto Cycle Company, Londýn, Anglie – okolo 1894/95
+++++

Dětský tricykl - Anglie, cca 1910

Dětský tricykl - Anglie, cca 1910
+++++

Velocipéd, neznámý výrobce, asi Německo - okolo 1870

Velocipéd, neznámý výrobce,  asi Německo - okolo 1870
+++++

Drezína, originál, pravděpodobně Německo – cca 1820 až 1850

Drezína, originál, pravděpodobně Německo – cca 1820 až 1850
+++++

Velocipéd pro 13 až 16 let, neznámý výrobce, Francie – okolo 1870

Velocipéd pro 13 až 16 let, neznámý výrobce, Francie – okolo 1870
+++++

Pinarello MTB – Campagnolo, Itálie – 1986/88

Pinarello MTB – Campagnolo, Itálie – 1986/88
+++++

Velocipéd, kovářská výroba, Francie – okolo 1870

Velocipéd, kovářská výroba, Francie – okolo 1870
+++++

Vysoké kolo Marié ???, Francie - okolo 1875

Vysoké kolo Marié ???, Francie - okolo 1875
+++++

Drezína, kopie, Original v krajském muzeu v Plzni – okolo 1820

Drezína, kopie, Original v krajském muzeu v Plzni – okolo 1820

Dětský tricykl - Francie, cca 1880

Dětský tricykl - Francie, cca 1880
+++++

Galerie – hodnocení

Bodové označení pomocí hvězdiček usnadňuje rychlou orientaci a napoví o významu či výjimečnosti konkrétního stroje (podobný systém využívají hotely či restaurace – tedy čím více hvězdiček tím vyšší úroveň).

  • 5 hvězdiček– absolutní rarita, nevídané, netušené (např.: jediný dochovaný kus na světě či prototyp)
  • 4 hvězdičky– veliká rarita, originální stav, technicky velmi zajímavé (např.: stroj patřící jednoznačně do TOP výběru TOP světových sbírek)
  • 3 hvězdičky– technicky zajímavé, originální stav, muzeální kvalita (např.: stroj, který by byl jednoznačně ozdobou jakéhokoli světového muzea)
  • 2 hvězdičky– zajímavé, sběratelsky ceněné, často hledané (např.: stroj se zajímavým technickým uzlem či neobvyklým konstrukčním řešením)
  • 1 hvězdička– historický stroj (např.: typické kolo vhodné pro sbírky ukazující vývojové stupně kola či regionální značky)

Dovolujeme si upozornit, že jde pouze o orientační hodnocení postavené čistě na našich subjektivních pocitech.

Tato galerie je v podstatě jakési virtuální muzeum představujícím vývojovou linii kola s mnoha klíčovými stupni. Detailní fotografie odhalují krásu jednotlivých představených exponátů a ukazují badatelům, jakým směrem upřít svoji pozornost. Jsme si dobře vědomi faktu, že každý sběratel či badatel směřuje svoji pozornost malinko jiným směrem. Hodnocení pouze vyzdvihuje velmi zajímavé a výjimečné stroje. Nevylučujeme možnost, že kolo s nejnižším počtem hvězdiček je právě tím nejzajímavějším pro vás. V podstatě s tím dokonce i počítáme, neb nezajímavé stroje v této galerii nenaleznete.

Galerie

Závodní a sportovní kola