Identifikace stroje

Hledám jakékoli informace o tomto stroji. Pokud máte dokumentaci, katalog či jiné i částečné informce k tomuto typu kola, které by pomohli určit výrobce budu velmi rád pokud mi pomůžete s identifikací.

děkuji

Robert Štěrba

Identifikace safety

Výstava historických kol – Králův Dvůr 2011

24. - 25. září 2011

První ročník KRÁLOVODVORSKÉHO HISTORICKÉHO KOLA byl prvním krokem k podpoření a zažehnutí myšlenky vytvořit zde na zámku muzeum jízdních kol a centrum cyklistiky, které by svým rozsahem, záběrem a spektrem činností patřilo k těm největším na světě.

Výstava historických kol – Králův Dvůr 2011

 

Historická kola a nezapomenutelná atmosféra – Marmande 2011

Setkání sběratelů a milovníků historických kol, motocyklů, aut a starých řemesel v malebném městečku na jihu Franci – v Marmande. Během setkání byla uspořádána výstava unikátních strojů. Fotografie jsou ze 3. ročníku L'HISTORIQUE, Marmande à "La Belle Epoque" v roce 2011.

Organizátor: http://www.etoiledargent.org/

45/A - Výstava "Marmande á la Belle époque", Francie

Historická kola v Dánsku

Dánsko je velmi příjemná země pro cyklistiku a cyklisty. Jak ovšem může být příjemná i pro milovníky historických kol se přesvěčte sami.....

Dánsko a historická kola

Tour de France - historie

Když v roce 2003 slavil slavný závod „Tour de France“ 100 let od svého založení (1903 – 2003) objevilo se mnoho knih, časopisů a všemožných tiskových materiálů dokonce i s dobovými obrázky a fotografiemi. Některé z nich přinášíme pro připomenutí a oslavu fantastické atmosféry, heroických výkonů a dokonalé techniky – závodních kol.

Tour de France - historie

Letmo uložená kola

Kdosi napsal, že rám kola tvoří 11 trubek a to platí od počátku kosočtvercového rámu s vidlicí (rozšíření této konstrukce nastalo po roce 1890) až dodnes. Svatá pravda, ovšem až na pár drobných vybočení.  „Vidlice má běžně dvě šavle a na tom se moc měnit nedá“, řekne si běžný uživatel kola. Právě ten byl určitě naprosto vyveden z míry, když s naprosto extravagantní technologií přišel americký výrobce kultovních kol Cannondale po roce 2000. Jednoramenná vidlice „Lefty“ začala brzy slavit úspěchy. A to jak na závodním, tak komerčním poli. Netrvalo dlouho a přední vidlici Lefty následovala letmo uložená zadní stavba „Righty“. Začalo se mluvit o nevídaném konstrukčním řešení, moderní době, kosmických materiálech umožňující tyto vymoženosti……

Letmo uložená kola

Sběratelovy rozmary "ČÁST 1" – půllitry, sklenice, džbery a korbely

Drobné předměty s motivem kola neodmyslitelně zdobí všechny muzea a privátní kolekce. Velmi oblíbeným a zároveň velmi těžko sehnatelným artiklem jsou pivní korbely nejrůznějších tvarů a velikostí. Rozdíly najdete v materiálech i v použitých technologiích zdobení nebo samotném stylu obrázků a motivů. Po světě existuje mnoho sběratelů specializujících se pouze na tento obor.

Rozhodně se tomu nedivíme neb většina cyklistických klubů, organizací a spolků byla zakládána v restauracích či hotelích a zlatý mok byl s těmito momenty snad neodmyslitelně spjat.

Půllitry, sklenice, džbery a korbely

Odborné názvosloví

Pokud se v odborné literatuře setkáte se speciálním výrazem v souvislosti s historickými koly a nebudete si jeho významem jisti, pak možná vám naše obrázky budou nápomocné

Obrázky jsou z knihy:  G.Donald Adams – Collecting & restoring antique bicycles – 1996

Odborné názvosloví

Vysoké kolo Závist

Čestný člen a technický náčelník Českého klubu velocipedistů 1880 rozšířil početné řady výrobců replik vysokých kol v Čechách a postavil si vlastní stroj. Je dobře, že inspiraci pro provedení hlavy hledal u Kohoutů na nedalekém Smíchově

Vysoké kolo Závist

Nejstarší Favorit

Když v 50 tých letech soudruzi v závodě na výrobu kol v Rokycanech, chtěli spustit výrobu sportovních kol, rozhodovali se mezi dvěma názvy. „BOREC“ a „FAVORIT“. Který zvítězil, je nám dobře známo. Následným krokem byla výroba čtyř nebo pěti prvních prototypů, které měli být po odzkoušení zničeny. Jeden z nich se dochoval a je nyní v majetku Prvního Českého muzea cyklistiky v Nových Hradech  

Nejstarší Favorit