Závod Míru - "Course de la Paix"
Závod Míru byl největší etapový závod amatérů na světě, který se dlouhá léta jezdil mezi Prahou, Berlínem a Varšavou. První ročník odstartoval v roce 1948, poslední v roce 2003. Pak pokračoval tři roky jako závod pořádaný pouze Českou republikou a v dalších letech se pro nedostatek financí a nezájem sponzorů nekonal. Zejména ve všech ročnících před rokem 1989 se závod těšil obrovskému zájmu diváků a fanoušků a pro nejednu generaci závodníků představoval vrchol jejich kariéry.
Josef Regec, někdejší reprezentant, který strávil ve žlutém trikotu během „májových etap“ 10 dní se rozhodl obnovit slávu a tradici tohoto závodu a od roku 2014 jej začíná organizovat pod názvem „Nový Závod míru“. Držíme palce.
Nové stránky pro znovuobnovený "Nový Závod míru 2014": http://www.zavodmiru.cz/
Atmosféra ročníků 1948 - 1993
Jedna z mnoha renovací...TERROT Dijon, Francie
ČKV 1880 "Pražská míle 1993 - 2013"
Pražský klub Velocipedistů ČKV 1880 pořádá vždy počátkem listopadu slavnostní zakončení sezony – PRAŽSKOU MÍLI.
Přikládám část zápisu z první jízdy Míle - bylo to 6. 11. 1994 - tedy za rok potom, co byla uspořádána IVCA Rally v Praze. Jde o vysvětlení k první míli, jejíž popis vypracovaný panem Roithem a přepsaný panem Bejšovcem říká: „Nejprve jsme tuto míli považovali za druhou (první byla v roce 1993 ) - ale později se hlasováním přepsalo datum a za první míli se nepočítala míle v roce 1993, ale až v roce 1994. Proto se mezi pátou a šestou míli vložil takzvaný nultý ročník - na pozvánkách označený jako W ročník.“
Zatím poslední ročník - trochu deštivý 2013
Zbrojovka Brno „Z“ – MONTA – polozávodní kolo 1938
Plným názvem Československá Zbrojovka Akciová společnost v Brně a její lehké polozávodní kolo MONTA. Krásný stroj, který jsme obdrželi darem od rodiny původního majitele. Kolo bylo zakoupeno v roce 1938 v Praze a sloužilo tehdy jeho 15letému majiteli. U toho zůstalo po celý jeho dlouhý život. Stroj je na fotografiích v naprosto autentickém stavu. Všechny součástky originální, kolo nebylo rozebráno ani výrazně čištěno. Za povšimnutí stojí kvalita laku, neb po více jak 70ti letech si stále drží vysoký lesk a sytost barev.
Největší burza v Evropě - Veterama Mannheim 12. a 13.10.2013
Tradiční podzimní burza Veterama v Mannheimu je největší svého druhu v Evropě. Více než 4000 vystavovatelů vystavuje na 260.000 čtverečních metrech výstavní plochy historická vozidla, motocykly, kola a různé náhradní díly.
Kontakt: http://www.veterama.de/de/home
Atmosféra deštivého ročníku 2013.
Přestože jde především o moto burzu, tak i kol bylo požehnaně. Počasí nebylo nejlepší, ale mnoho přátel a zajímavých momentů vše vynahradilo.
James Carver a jeho vysoké kolo s „dutými dráty“
Crverovo jméno bylo spojeno s výrobou speciálních tkalcovských strojů na krajky od roku 1815. Svoji pozornost ke kolům obrátil po roce 1870. 6. července 1877 zaregistroval patent pro použití a výrobu dutých drátů (Hollow Spokes) a následujích deset let vyráběl vysoká kola pod názvy "Carver", "Hollow Spoke", "Nottingham", "Solid Spoke" nebo " Tourist Hollow Spoke". Firma sídlila na adrese Alfred Street Mills, Nottingham v Anglii. Právě máme možnost představit jedno z jeho kol s dutými dráty. „Naštěstí“ jeden z drátů byl prasklý a tak vidíme skutečnou konstrukci a stěnu drátů.
ICHC 2013 a budoucnost Agostinho velo muzea
Dr. Anna Santos a její tým připravil 24.ročník ICHC (International Cycling History Conference) koncem května 2013 v Lisabonu v Portugalsku. Mnoho nových informací zaznělo během přednášek a kolik zajímavých míst bylo možno navštívit můžete vidět na fotografiích v této galerii.
Kontakt: http://ichc2013.cies.iscte-iul.pt/
Historická kola v Indii?
J. Bejšovec - Výstavy s nádechem nostalgie
Jan Bejšovec – fotograf, kamarád a po mnoho let nepřehlédnutelný předseda Českého klubu velocipedistů 1880. Všechny jeho komorní výstavy s tématikou historických kol budí velký zájem. Podívejte se na pár fotografií a pochopíte proč.